Samsung S7 Edge mi ? İphone 7 mi ?

Herkese merhabalar . Ankarada üniversite okuyorum . Okuduğum dönem boyunca telefoncuda çalıştım Kızılayda . Bisürü telefon değiştirdim . 30 un üzerinde akıllı cihaz kullandım çoğu amiral gemisi . Son olarak ilk çıktığı dönemde iphone 7 almıştım uygun fiyata . Gerek pek beğenmemem gerek sıkılmam dolayısı ile bir süre sonra s7 edge ye geçmiş bulunmaktayım . Detaylı olarak sizlere izlenimlerim , farklar , almayı düşünenlerin aklındaki soru işaretlerini gidermeye yönelik bi bilgilendirme yazısında bulunacağım . Sorusu olan değinmemi istediğiniz kısımlar varsa sorun . Bide şimdiden belirteyim dxomark / benchmark şu bu bilmem ne tüm testlere vs hakimim ama aslolan herzaman kullanıcı deneyimidir .Yorumlarda aa böyle dedn ama dxomarkta şöyle gibi yorumlarda lütfen bulunmayın . Kolay okunması ve anlaşılması için kategorize edeceğim . İyi okumalar .. 

TASARIM : Tasarım noktasında iphone 7 : 4.7 inç bir ekrana sahipken Samsung s7 edge 5.5 inç . İllaki tek elle kullanımda arada fark ama estetik açıdan s7 edge iphone 7 den kat kat kat kat üstün . Edge kıvrımları elde tutuş hissini kolaylaştırıyor . İphone 7 kalın bi cihaz bana göre , ve tek elle kullanıma o bile uygun değil . Edge modelide uygun değil ama büyük parmaklara sahip kullanıcılar için biçilmiş kaftan . S7 edge kılıfsız olarak şöyle baktığınızda prenses tutuyomşsnz gibi hissediyosunuz . Ben aşığım şahsen tasarımına . Su geçirmezlik olarakta daha 2 gün önce korkarak havuza soktum (daha önce yıkamıştım ) hiçbi şey olmadı . Gayet su geçirmiyor . Ama bu tabiki demek değil ki 3 5 saat havuzda telefonla oynayın . İphone 7 mi suya sokmamıştım pek yememişti açıkçası . Onunda tasarımı gayet güzel . Ben her 2 telefonuda siyah modelini kullandım 32 gblık siyah . Ama şahsi fikrim s7 edge daha güzel duruyor . Özetlemek gerekirse gündelik hayatta kullanım olarak aradaki ekran boyutu farkından ötürü iphone 7 daha uygun dursada s7 edge in kıvrımlı ve ön arka cam tasarımı sizi cezbediyor . Tabi düşürdüğünüzde bi maliyeti olacak bunun : ) 
NOT: Unuttuğum bir şey varsa bunu belirtebilirsiniz

PERFORMANS : Performans olarak işletim sistemlerini bi kenara bıraktığınızda s7 edge günümüz bilgisayarları gibi bir donanım sunuyor gerçekten çekirdek sayıları ramler işlemciler havada uçuşuyor . İphone 7dede aynı şekilde gelişmiş bi işlemci , 2gb ram ve güçlü grafik yongası bulunuyor . Ama işin içine android vs ios giriyor . Öncelikle iphone 7 kullandığım sıralar en az 2 3 programda çökme yaşadım . Bunu iosta yaşamanız biraz anormaldir çünkü bi uygulama zaten iosa özel üretiliyo . Yani whatsapp güncelleniyo ama iphone 7 ye özel bi güncelleme o :) Doğal olarak hata riski en aza indirgeniyor . Bu demek değildirki ios hiçbir problem çıkarmaz (hiçbir) elektronik abi bu tabiki çıkarabilir. Whatsappta donma yaşadım , taptycoon isimli düşük mb lı bi oyunda çökme yaşadım , facebookta atma yaşadım . Bunlar olabilir olmaz diye bir şey yok . S7 edge tarafında ise donma / kasma olayı daha sık görülüyor . Facebookta video açtğmda mutlaka 2-3saniye bi duraksama (video yüklemesnden bahsetmiyorm ses geliyor görntü yok ) oluyor . Nougat yüklü şu an son sürüm yani .whatsappta bikaç kez foto gönderirken çöktü tamamen attı . Her iki modelde gündelik hayatta sizi yarı yolda bırakmaz . 2Side tam anlamıyla canavar. Yani iphone 7 de oynayıpta s7 edgede oynayamayacağınız bir oyun yok arkadaşlar ama aradaki işletim sistemi farkına bakacak olursak ios bikaç adım önde her anlamda . Android eko sistemi devamlı ram tüketen bir ekosistem ne yazıkki . Oyun performansı olarak 2side muhteşem .Isınma olarak iphone 7 bana göre s7 edgeden bikaç tık daha fazla ısınıyor . Ama her 2side kullanıma engel olacak kadar ısınmıyor . Parmak izi performansı olarak ben s7edge yi daha başarılı buldum . İphone 7 de her 10 girişten 6 sında şifre girmek zorunda kalıyodum . Tabi buda göreceli olabilir 2 side başarılı gayet . Akıcılık arayüz aradığını bulma olarak gayet performanslı telefonlar ama İphone birkaç tık önde bana göre performans olarak . 

EKRAN ÖZELLİKLERİ : S7 edge nin eze eze üstün olduğu alanların başında ekran özellikleri geliyor . Çünkü samsung ekranı diye bir gerçek var . 2k bir ekran sunuyor ve isteğe bağlı çözünürlük ayarlayabiliyorsunuz . Muhteşem parlak bi ekran . Edge ekranından bahsedecek olursan kullanışlı mı evet ama mükemmel gerekli mi hayır . Bence 3d touch edge ekranından daha işlevsel (3d touch ta pek kullanmıyodm ben ) İphone ekranıda yeterli güzel bi ekran ama 2sini yan yana koyduğunuzda biri tüplü televizyon biri plazma gibi falan duruyor abartısız yani . Muhtemelen yeni iphone modelinde ekranda appleda bir devrim yapıcak . Kıvrımlı ekran olması bir şey izlerken özellikle cihazın tamamı ekranmış izlenimi uyandırıyor ve izlemeyi keyifli hale getiriyor . Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam ekran kasa oranıda s7 edgede bi tık daha iyi iphone 7 ye göre . Yani s7 edge ekranı bana göre ve hatta bu nesnel olabilir biçok kişiye göre daha iyidir. 

BATARYA VE ŞARJ : Testler ne diyor ne demiyor bilmiyorm ama ben yoğun bir kullanıcı olarak her 2sindede sabah %100 şarj ile aldığım zaman akşamı göremiyorum . Mutlaka bitiyor . İphone 7 çok çok geç şarj oluyor ve şarjı s7 edge ye göre daha kötü gidiyor . Ortalama bi kullanıcı için günü kurtarabilir yarı parlaklıkta düşük güç modunda vs . Ama şarjı iyi gitmiyor kardesim ve çok geç şarj oluyor . S7 edge ise benim kullanımımda max 4.56 gibi bi ekran süresi verdi ki 6 7 saat alanlar var . İphone a göre iyi gitsede 3600 mah bataryaya göre bence iyi gitmiyor .Büyük ihtimalle android 7.0dan ötürü bu öyle tahmin ediyorm . Ama hızlı şarj olayı muazzam ... Duşa girip çıkana kadar yüzde 30 40 oluyor . Hızlı şarjı daha önce kullanmamış biri olarak ne kadar önemli olduğunu anladım gerçekten . Biraz ısınıyor hızlı şarjda iken özellikle şarj söketine giren kısmı ısınıyor şarj cihazının . Toplamda ciddi ciddi 90 dk 100 dk gibi bi sürede cihazınız şarj oluyor yani ortalama 1 dakikada yüzde 1 şarj artıyor bu çok büyük bi + . S7 edge hem şarj hem batarya süresi olarak iphone 7 den daha üstün . 

KAMERA : Kamera noktasında her 2 telefonda muhteşem başarılı fotoğraflar ortaya koyabiliyor . Dxomark skoruna göre s7 edge 86 gibi bi puana sahip ve iphone 7 82 puan yanılmıyor isem . Tabiki bu sentetik bi test . Bi şeyleri kanıtlıyor anlamına gelmiyor . Arka kamera performansı olarak s7 edge birazcık daha geniş alıyor ve görüntüyle oynuyor .Yani gerçekçi fotoğraflar sunmuyor . Her 2side çok güzel çekiyo ama gözün gördüğü foto iphone 7 deki foto . S7 edge gördüğümüzü değil görmek istediğimizi sunuyor . Düşük ışık performansında s7 edge bariz daha iyi .Video konusunda her 2side başarılı şu bundan daha iyi diyemeyeceğim bu konuda . Her 2side üzmez sizi . Hızlı çekim , ağır çekim live photo her 2sindede var . 
Ön kameraya gelecek olursak s7 edge bize burdada geniş açı ve düşük ışık lensi f1.7 sunuyor . Ama gene aşırı derecede makyaj yapıyor . Kendiniz tanıyamazsınız yani :) İphone 7 ise çok dar açılı çekiyor , görüntüyü ters çekiyor fakat gerçekçi çekiyor . Görüntüyü ters kaydetme olayı bana göre bi problem . Çünkü ben 3. parti uygulamaları kullanmayı sevmeyen biri olarak selfie için snapchat kullanmak zorunda kalıyorm iphone da . Sağa doğru gülümsüyorm sol kaydediyor .Tamam olması gereken bu olabilirde abi bi tercih koy bari bu konuda . Yıllardır aynı düzen . Live photo olayında iphone 7 çok başarılı ve güzel işler ortaya çıkıyor . Genel anlamda değerlendirmek gerekirse birbirlerine çok yakın olsalarda s7 edge biraz daha önde bana göre .

UYGULAMA MARKETİ : Burda çok gerçekçi bi benzetme yapayım / 
Appstore : Migros 
Googleplay : A101 /BİM 

Bildiğin böyle durum . İşe yarar uygulama bulana kadar en az 5 tane çöp uygulama deniyorsunuz . Appstore buram buram kalite kokuyor . Kolay kolay bi uygulamada reklamlar sağdan soldan fırlamıyor ama androidde her yerden reklam fışkırabiliyor neyin nerden geldiği pek anlaşılmıyor ne yazıkki . App store bu konuda kat kat üstün ne yazıkki . Samsung mağazadan bahsetmiyorm çnkü o da appstore gibi . Çöp uygulama dolu . Tabiki güzel uygulamalarda var ama gereksiz uygulama çok . 

FİYAT : 
S7 EDGE SAMSUNG TÜRKİYE HEPSİBURADA FİYATI : 2715 TL 
İPHONE 7 APPLE TÜRKİYE HEPSİBURADA FİYATI : 3299 TL 

Yani arada yaklaşık 500 tl lik bir fark var . 



SON SÖZLER : Her iki telefonda gündelik kullanımda sizi üzmeyecektir . Biri birinden daha iyi demek pekte doğru olmaz çünkü 2side mükemmel işler başarabilecek şekilde tasarlanmış . İlk karar vermeniz gereken şey ios mu android mi olmalı Samsung mu iphone mu değil . İos işletim sistemini seviyorsanız , kısıtlamalar sizi rahatsız etmiyorsa gönül rahatlığı ile iphone alabilirsiniz ama siz cihazın her şeyini değiştirmek istiyorsanız daha özgür bir ortam istiyorsanız android sizin için uygun olacaktır . Şu an 2sinide 0 olarak alacak durumum olsa ben iphone 7 alırdım . S7 edge içinde kayboluyorm . Edge ekranının kullanmıyor ve kullanışsız buluyorm . Uygulamaları düzenlemede sıkıntı yaratıyorm menüye hiç girmiyorm her şey ana ekranda . Tabiki bu benimle ilgili tamamen . s7 edge alıp 2 yıl sonra çöp olur demek doğru olmaz . Rahatça söyleyebilirim . 3 Temmuz 2017 itibariyle ister iphone 7 ister s7 edge alın ; kırmadığınız bozmadığınız sürece her iki telefonda en az 3 sene her uygulamayı çalıştırır . Belki bir saniye kasar 2 saniye donar ama sizi üzmeyecek şekilde çalıştırır . 

*Garanti ve servis noktalarına değinmedim . Ben telefonla samsung türkiyeden hizmet aldım çokta memnun kaldım . Apple servisini daha önce biçok kez kullandım . Gerçekten işlerini yapıyorlar (bana öyle denkgeldi ) Samsung servisini kullanmadım . Ama her 2sindede sizi üzeceklerini sanmam ( haklı olduğunuz sürece ) 

Umarım bi konu telefon seçimi yapacak arkadaşlara faydalı olur . Sorularınız sorabilirsiniz seve seve cevaplar yardımcı olurum .

Yorumlar